Kolory to coś więcej niż marketing.
Wpływ kolorów na zachowanie Klienta. Poznaj moc psychologii kolorów.
Jak dowodzą najnowsze badania marketingowe, kolory wykorzystane w tworzeniu marki mają ogromne znaczenie, bowiem według ponad 65% użytkowników przestrzeni internetowej ich dobór ma wpływ na podjęcie decyzji zakupowej, czy wykonanie jakiegokolwiek ruchu na stronie internetowej. Według psychologów kolory mogą wywoływać konkretne emocje, od uczucia przyjemności, poczucia lojalności wobec marki, przez niepokój i rozdrażnienie. Odpowiednie ich skomponowanie może nadawać do Klienta konkretny komunikat i nawet wpłynąć na jego zachowanie.
Zagrajmy w kolory. Fiolet dla kobiet, zieleń dla mężczyzn
Prowadzone badania statystyczne dowodzą, iż kobiety i mężczyźni posiadają inne uwarunkowania i oczekiwania względem palety barw. Jeżeli grupą docelową, do której branża chce dotrzeć, są kobiety, warto unikać odcieni szarości, pomarańczy i brązu. Należy też obalić stereotyp o sympatii względem koloru różowego, w marketingu nastawionym na płeć piękną bowiem warto wykorzystać kolory kojarzące się z unikatowością, jak na przykład fioletowy. Aby zaś dotrzeć do mężczyzn, kolorystyka powinna być bardziej męska, a to oznacza wykorzystanie koloru czarnego, zielonego, lub niebieskiego.
Sprecyzuj komunikat wysyłany do Klienta.
Zastanów się, do jakiego działania chciałbyś zmotywować swojego Klienta. Warto też przeanalizować kolorystykę logo, strony internetowej i spojrzeć na nie oczami potencjalnego kupującego. Jakie emocje wywołuje w Kliencie strona, czy przyciski są umieszczone w odpowiednich miejscach i adekwatnymi do działania kolorami?
Niebieski jest kolorem wywołującym zaufanie i poczucie bezpieczeństwa. Przywołuje uczucie spokoju, opanowania i porządku. Bardzo często wykorzystywany przy oznaczaniu przycisków płatności. Specjaliści od marketingu odradzają jednak użycie koloru niebieskiego w branży gastronomicznej, ze względu na skojarzenia z trucizną.
Żółty przez wielu ludzi postrzegany jako wywołujący negatywne uczucia, jak niebezpieczeństwo, ostrzeżenie i rozdrażnienie. Dlatego warto go dozować z uwagą i wykorzystywać do oznaczania najważniejszych elementów, jak niskie ceny i wyprzedaże.